Isnin, 13 Julai 2009

latest pasal rumate..kelakar betul la

ingatkan nak lupakan je pasal perangai buruk rumate ku ini..tapi tak leh la jugak
akue nak citer gak..akue rasa nak gelak pun ada..nak marah pun ada..jadik sengal la plak..tu la kan..hati tak bahagia..jadik camtu la..banyak sangat sifat mazmumah..well nak citer gak

pada suatu malam..rumate akue (akue panggil dia rumate A - si 'kawan baik' akue ni la) basuh baju selepas balik kerja..akue msg dia..akue cakap
"****. Boleh tak lain kali basuh baju waktu pagi? Akue tak dapat lelap bunyik bising mesin basuh ni. K thanks."

"Ak balik penat yus, malam baru balik, tu pun kalau bas ada, kalau tak de, lewatla..ye la nak banding ngan ko akue ni keje kuli aje, basuh pagi mana nak sempat, kadang2 akue bangun lewat. Sorila kalau akue mengganggu ketenteraman. Lain kali akue tak basuh lagi."

"K akue pun mintak maaf jugak kalau kasar bahasa akue. Tapi kalau boleh basuh awal pagi memang dah cantik dah. kalau ko terpaksa basuh malam jugak akue tahan je la bunyiknya. Tapi ingat la akue pun kadang2 balik lewat jugak yea. Mungkin bukan selewat ko tapi akue tak di bayar ot walaupun akue balik lewat k. Jadi jangan ingat ko sorang je yg tak bernasib baik k."

Ape ni yus, nape cakap camtu. Kecik ati akue. Takkan pasal tu pun ko nak berkira sangat, takpela yus, kalau ko tak suke akue duk umah ni, nanti akue keluar..akue pun tak pernah kisah kalau org borak kuat2 dan pasang tv kuat2, sebab akue tau akue pun tak sempurna. Pasal ko balik malam, ot tak dibayar tu hal ko. takde mengena pun ngan hal ni.. akue balik malam pasal keje akue abes 10 malam..nasib baik atau sebaliknya tu sume keje tuhan. Akue bersyukur dengan apa yang ada."

" K memang tak ada kene mengena ngan ko keje akue. Tapi take note akue tegur ko pasal mesin basuh tu je yea. Bukan nak kaitkan lebih dari tu. by the way jangan salahkan keje ko ngan hal kat umah k."

"akue tak salahkan keje akue ngan umah, keje akue halal, dah la yus, akue tak nak bertekak ngan ko lagi, hal kecik tak perlu diperbesarkan."

"Akue bukan bertekak tapi cuba bebincang."

"Ok jangan risau, akue tak basuh baju gune mesin malam2 lagi."

well..itula mesej kasih sayang kami berdua..ntah la..akue tensen gakla baca tapi akue pun konfius..kalau nak bersifat positif..akue ngan dia sama2 salah..ntah la eh..senak otak fikir pasal rummies nieh..dah la dari matrik sampai ke U jadik camni..rasanya nak kene sewa satu umah la..duk sorang2 kot..hehehe..takpe2 tgu la akue keje elok..gaji dah leh li umah sdn..akue pindah..tensen beruk akue

1 ulasan:

ixa ixora berkata...

benci kan dgn org emosi camni!!!